Een soort last minute

17 september 2022 - Koudekerke, Nederland

Wonen in de directe nabijheid van het strand, de duinen en de zee is toch wel een heel mooi voorrecht. En met zo’n lange warme zomer hebben we een aantal fantastische maanden gehad. Heerlijke wandelingen langs het water, de voeten in de zee;  effe plonzen in de zee om af te koelen na het werk en genieten tot de zon in de zee zakt of lekker bij het strandhokje kletsen met vrienden. Voor zulke zomers teken ik graag. En als dan de temperatuur wat gaat zakken, er weer eens een bui overtrekt, de scholen en vele bedrijven weer zijn begonnen ga ik m’n vakantie voorbereiden. Na de laatste vakanties in Zuid Afrika en Namibië te hebben doorgebracht in de vrije natuur ben ik gaan zoeken naar een volgende bestemming: Voorwaarden: Kans op redelijk goed weer, een plek waar ik nog niet geweest ben, mooie plekken om te bezoeken en me in te kunnen verdiepen, contact met de locals en het moet passen binnen het door me bedachte budget. In heb over tal van bestemmingen in elk werelddeel gelezen. Het is Java geworden. Sowieso is Azië een heel aantrekkelijk werelddeel, met mooie landen, een levenswijze van de locals die me erg aanspreekt, fantastisch eten en ik kom er altijd tot rust. In Indonesië zijn we al op de eilanden Bali, Lombok en de Gili’s geweest en nu is Java de volgende bestemming.

Een eiland met een groot verleden voor de Nederlanders en met Middelburg en Vlissingen hier met een VOC-geschiedenis lijkt het me ook zeker interessant om daar wat van terug te zien.

De voorbereiding voor de reis is maar kort. Maar veel hoeft ook niet vooraf. Tickets hebben we geboekt via internet en we vliegen met Saudia Airlines (wel op de heen- en terugweg een stop in Jeddah, waarvan de laatste wel wat langer is, maar ja de prijs was toch wel heel aantrekkelijk. Zondag 18 september vliegen we, als het op Schiphol allemaal goed loopt ivm de enorme vertragingen, om 15.55 naar Jakarta om daar de volgende dag aan te komen, waar het 5 uur later is dan hier in Nederland.

Het plan is dan om van plaats naar plaats te gaan, waarbij we veelal de trein nemen als vervoermiddel en waar dat minder goed geregeld is, om dan een minibus, bus of auto met driver te nemen.

1. Marry Hazelaar:
    17 september 2022
    Heel fijne dagen en hopelijk gaat het goed op Schiphol. Ben weer benieuwd naar jullie verhalen en we verheugen ons erop
  2. Silvia van ark:
    Veel plezier.
  3. Ester:
    17 september 2022
    Klinkt weer fantastisch. Succes op Schiphol en geniet van jullie vakantie! We lezen weer mee!!!👍🏻👋🏻
  4. Wouter van Ulsen:
    17 september 2022
    Vandaag nog foto's van de zeilrace voor de Boulevard, morgen op reis naar Java. Dat zal weer heel anders zijn dan op de eilanden waar jullie eerder geweest zijn. Voor mij is Sumatra de favoriet. Maar daar liggen altijd herinneringen aan ten grondslag. Hoop dat jullie weer vele nieuwe belevenissen mee maken en veel plezier.
  5. Helga Fabrice:
    17 september 2022
    Een heel fijne vakantie gewenst! En ben benieuwd naar jouw verhaal.
  6. Edith:
    18 september 2022
    Fijne vakantie en we gaan weer van jullie verhalen mee genieten.
  7. Charlie:
    18 september 2022
    Geniet van jullie vakantie en we zullen jullie weer blijven volgen
  8. Charlie:
    18 september 2022
    geniet van jullie vakantie we gaan jullie weer volgen
  9. Jeanne van den Elshout:
    18 september 2022
    Heel veel plezier. Geniet ervan. Altijd mooi om jullie verhalen te lezen
  10. Bauk en Corrie:
    19 september 2022
    hoy jammer van al die vertragingen maar nu kan de vakantie beginnen geniet er vooral van en laat ons maar mee genieten.