Voorbereidingen voor een nieuwe reis

26 augustus 2018 - Koudekerke, Nederland

Het stond al jaren op een verlanglijstje: Zuid Afrika.

Het land met de vele gezichten, de fantastische wildernis en wildparken, de berggebieden, grote steden en kleine authentiekere dorpjes, een wilde kust met onder meer walvissen, haaien en pinguins, lekkere wijnen en veel nog te ontdekken. Het is een groot land en we zullen er dan ook bij lange na niet alles van zien, maar in ruim 3 weken gaan we met de auto van Johannesburg, via onder meer Krugerpark, de drakensbergen, door het koninkrijk Swasiland naar de kust van St Lucia om vervolgens westwaarts te gaan langs de kust tot Durban, te vliegen naar Port Elisabeth en vervolgens onze reis per auto voort te zetten via onder meer Addo Elephant Parc, Knysna naar  Gansbaai met de Walvissen en haaien om te eindigen in Kaapstad.

De reis begint op 30 september en eindigt met een terugvlucht en hopelijk een grote koffer vol met mooie herinneringen vanaf Kaapstad naar Nederland.

De reis hebben we weer zelf uitgestippeld met hulp van een locale dame Tanja Joubert. We gaan dit keer niet backpackend, met de bus, trein of boot, maar huren een autootje zodat we de grote afstanden in ons eigen tempo kunnen doen.

Volg je onze reis mee?